Omschrijving (toelichting)

De vijf gemeenten in Zuidoost-Friesland dragen bij aan de Stichting Toerisme Regiomarketing Zuidoost-Friesland met als doel de bestemming Zuidoost-Friesland, Het Andere Friesland, met al haar kwaliteiten op de kaart te zetten (marketing) en de gasten in het gebied van goede informatie te voorzien (gastheerschap).

Kwaliteit (indicator)

G

Kwaliteit (toelichting)

De stichting Toerisme Regiomarketing Zuidoost Friesland (TRZF, voorheen stichting Toeristisch Netwerk Friese Wouden) heeft volop ingezet op gastheerschap en informatievoorziening. Zo werden er webinars en bijeenkomsten (online en fysiek) voor ondernemers georganiseerd, ondersteunden de ondernemers elkaar tijdens de reviewcampagne en zijn er gesprekken gestart om te kijken hoe de samenwerking tussen TRZF en de Toeristische Informatiepunten (TIPs) geoptimaliseerd kan worden. Ook wordt er gekeken naar verdere professionalisering van de TIPs.  In 2022 wordt hier verdere actie op ondernomen.
Daarnaast is ingezet op een nog betere samenwerking tussen de gemeenten in Zuidoost Friesland binnen recreatie en toerisme. Vanuit de regiodeal werd en wordt gewerkt aan een toeristische regionale ontwikkelstrategie. Het rapport rondom de ontwikkelstrategie wordt in 2022 afgerond.