Omschrijving (toelichting)

De vijf gemeenten in Zuidoost-Friesland participeren in de Toerisme Regiomarketing Zuidoost-Friesland (TRZF) om zo de toeristische mogelijkheden binnen de regio Zuidoost-Friesland, en dus ook Opsterland, te versterken. Het plan van aanpak van de TRZF geeft een nieuwe positionering aan van Zuidoost Friesland als Het Andere Friesland. De toeristische ondernemers, bewoners, gemeenten en organisaties van Zuidoost-Friesland dragen de regio uit als een fantastische en aantrekkelijke bestemming. Toerisme en recreatie is in de Regiodeal Zuidoost Friesland een belangrijk verbindend thema.  

Kwaliteit (toelichting)

De Toerisme Regiomarketing Zuidoost Friesland heeft ook dit jaar weer ingezet op marketing en promotie van de regio Zuidoost Friesland. Denk daarbij aan extra inzet op zakelijk toerisme in samenwerking met Meet in Friesland, online aanwezigheid op diverse kanalen en de ontwikkeling van diverse printmaterialen (Regiomagazine, Turfroutekaart). Ook is gestart met een regionale evenementenkalender, die zowel on- als offline verspreid wordt. Daarnaast werd de door TRZF gestarte reviewcampagne van 2021 uitgebreid naar de gehele provincie. Hierin leren ondernemers om hun reviews te managen en verbeteren en worden bezoekers en toeristen actief benaderd om hun review achter te laten.