Portefeuillehouder
R. Jonkman Wethouder

De vijf gemeenten in Zuidoost-Friesland dragen bij aan de Stichting Toerisme Regiomarketing Zuidoost-Friesland met als doel de bestemming Zuidoost-Friesland, Het Andere Friesland, met al haar kwaliteiten op de kaart te zetten (marketing) en de gasten in het gebied van goede informatie te voorzien (gastheerschap). Hierbij geeft de rijksbijdrage uit de Regiodeal (onderdeel Recreatie & Toerisme) een belangrijke financiële impuls.



Toelichting

G

Kwaliteit

De stichting Toerisme Regiomarketing Zuidoost Friesland (voorheen Stichting Toeristisch Netwerk de Friese Wouden) geeft uitvoering aan het door hen opgestelde meerjarenplan 2020-2030, met de positionering 'het Andere Friesland'. Ook voert de stichting een projectplan uit ten behoeve van de Regiodeal, waarin doorontwikkeling van de stichting en het versterken van de ondernemerssamenwerking speerpunten zijn.