Meer
Publicatiedatum: 06-06-2019

Inhoud

Terug

Benutten van nieuwe technische mogelijkheden zoals het online maken van afspraken, persoonlijke inlogmogelijkheden beeldverbindingen en 'social media’

Benutten van nieuwe technische mogelijkheden zoals het online maken van afspraken, persoonlijke inlogmogelijkheden beeldverbindingen en 'social media’
Verantwoordelijk medewerker
Meijer Jeroen

Blijvend gebruik maken van nieuwe technische mogelijkheden in het kader van digitalisering. Uitbreiden van het aantal digitaal beschikbare producten (hierbij rekening houdend met de Digitale Agenda 2020):

Inwoners van Opsterland kunnen sinds afgelopen jaar de post van de gemeente digitaal ontvangen in de persoonlijke Berichtenbox van Mijnoverheid.nl. De Berichtenbox is een persoonlijke, digitale brievenbus waar post van de overheid binnenkomt. Gestart is met het digitaal aanbieden van de gemeentelijke belastingaanslag. 

Om de inwoners in de toekomst online beter van dienst te kunnen zijn is de Persoonlijke Internet Pagina (PIP) in 2018 ingericht die te bereiken is via mijn.opsterland.nl.
Hier kunnen inwoners zaken direct regelen met de gemeente en in de toekomst ook volgen. Tevens is een nieuwe burgerzaken applicatie geïmplementeerd  (iBurgerzaken van PinkRoccade). Met de bijbehorende Burgerview en de Persoonlijke Internet Pagina is het mogelijk het aantal digitaal beschikbare producten verder uit te breiden. 

Ook kunnen inwoners van Opsterland sinds eind 2018 een melding openbare ruimte direct doorgeven via de MijnGemeente App of via de website.
Een nieuwe applicatie waarmee inwoners gemakkelijk zaken in de openbare ruimte kunnen melden en waarmee wij als gemeente eenvoudig deze meldingen registreren, afhandelen en terugkoppelen. Tot de komst van de MijnGemeente App werden meldingen telefonisch of via onze website gedaan. De app maakt het doen van een melding openbare ruimte een stuk eenvoudiger en zorgt ook voor terugkoppeling naar de melder. De meldingenkaart op de website maakt meldingen die zijn gedaan inzichtelijk door het tonen van de locatie- en statusinformatie.

Naast Facebook en Twitter is de gemeente Opsterland in het derde kwartaal van 2018 ook gestart met WhatsApp.